Dag 3 - Reisverslag uit Namibe, Angola van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Namibe, Angola van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Bernard & Ingrid

31 Juli 2018 | Angola, Namibe

Dag 3
Vandaag staan we om 5.30 uur op, jawel het is vakantie, maar we gaan met een ballon mee. We worden om 6 uur opgehaald door Jason en na een rit van ongeveer 1 uur over zandpaden komen we op onze start locatie Kwessiegat. Er gaat ook nog een Zwitsers gezin mee die op Dunes Camp verbleven. Na een instructie van de piloot Denis vertrekken we om omstreeks 7.30. Hij heeft uitgelegd hoe te handelen bij het landen. Normaal roept hij “ landing” en dan moeten we door de knieën, als hij roept “sportslanding” moeten we helemaal diep door de knieën en in beide gevallen vasthouden aan de handvaten.
Vliegt afwisselend hoog en laag, om daarmee de verschillende windstromen te kunnen benutten en daarmee ook te kunnen sturen. Laagvliegen is misschien nog wel mooier als hoog vliegen, je kunt super foto’s maken. Plan is om uiteindelijk boven op een duin te laden om daar te ontbijten, echter de wind laat zich niet sturen, dus we landen op een andere plek. Normaal wil Denis op de speciale aanhanger landen, wat nu niet lukte omdat de volgauto’s vanaf de duin helemaal om de berg moeten rijden. Maar toen de volgauto’s er toch snel waren konden we even op te stijgen er imbv de assistenten alsnog erop landen. Na wat uitleg op de grond over spinnen en diverse planten, onder andere een bloempje dat de desertparfum genoemd wordt en s’avonds een heerlijke geur afgeeft, gingen we naar de locatie waar een champagneontbijt klaar stond. Daar werd de champagne gesabreerd, leuk om te zien.
Het ontbijt was top; croissants, brood en yoghurts. Gerookte zalm en nog veel lekkerder gerookte botervis, maar ook gerookte zebra, wildworst, zelfgemaakte jammetjes door de moeder van Denis en uiteraard champagne....
Toen terug naar de lodge, waar we eerst aan het zwembad gelegen hebben. Rond 13.00 uur hadden Hendrik en Alien een 3 gangen lunch voor ons gemaakt, Tonijnsalade, salade met reepjes kip en ook nog een toetje, een huisgemaakte lemon cheescake.
Toen hadden we even vrij tot 16.00 uur, Bernard gaat een plons in ons privezwembad nemen, maar is wel koed. Jason kwam ons halen voor een kort ritje. We rijden door de duinen waar we op een mooi punt stoppen voor een drankje. Het is zo groot hier dat we toch pas om 18.20 uur terug waren..
Hij vertelde over de acacia of de camel thorn boom, de hoofdwortel gaat diep de grond in , wel tot 70 meter, de andere gaan horizontaal, voor de stabiliteit.
De zaadpeulen zijn een lekkernij voor de orix, gelukkig maar want de zaden kunnen pas kiemen als ze door het spijsverteringssysteem zijn gegaan.
De giraf vindt de blaadjes lekker, maar als ze teveel eet, maakt de boom een soort tanine aan zodat ze zuur gaan smaken en dan stopt de giraf.
Ons diner begon om 20.00 uur, is binnen gedekt. Het is vanavond een stuk kouder als gisteravond...het witte tafellaken is onze namen en “see you soon” in rood zand beschreven. Alien en Hedrik komen aan tafel het menu presenteren en beginnen met een dansje...wij moeten even meedoen (komisch). Hendrik in engels en Alien in sosieposie (zij komt uit het noorden) en we krijgen een 5 gangenmenu, bietensalade, varkensnek,wortelsoep met gember ((lekker pittig)en toen een orix steak geserveerd met rijst met wortel en broccoli en een bruine saus, en het Desert in de dessert is caramel flan.
Wat een dag weer, morgen verder naar de volgende lodge, le mirage. Dan gaan we de Sossus Vlei bezoeken. Om 08.30 uur ontbijt en 09.15 uur de pickup met Jason gepland.