Dag 4 - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Bernard & Ingrid

31 Juli 2018 | Namibië, Sesriem

Dag 4, dinsdag 31 juli, Namibië

Vandaag om 08.30 uur ontbijt. We hebben gisteravond opgegeven wat we wilde eten...Bernard continental breakfast en een gebakken ei en Ingrid een healty breakfast en ook een gebakken ei. Om 08.00 uur arriveren Hendrik en Alien om de tafel te dekken. Het ontbijt is geweldig en er ontbreekt niets. Om 09.15 uur komt Jason ons halen. Maar voor vertrek maakt hij nog een foto van ons samen met Hendrik en Alien. We geven beide 200 Nad en we worden uitgezwaaid en Jonas rijd ons, ca. 7 km naar de receptie. Daar zetten we de koffers over in onze auto, geven Jonas ook 200 Nad en rijden het 20 km lange pad af en verlaten we Wolvedans. We rijden links af en rijden vandaag maar 1,5 uur naar La Mirage. Onderweg gaan met regelmaat de ruitenwissers aan, Bernard wil dan inhalen, maar de richtingwijzer zit in deze auto aan de andere kant, net als het stuur, en we rijden aan de linkerkant....het went na 3 dagen nog niet, maar we rijden voorzichtig. Dat moet ook wel, want we rijden voornamelijk op gravel wegen. Na een stop onderweg komen we rond 11.15 uur aan bij onze Lodge. De kamer is nog niet klaar, maar er wordt aangewerkt en we kijken even rond op deze bijzondere plek in de woestijn.
We willen naar de Sossusvlei, en besluiten om dit met een gids te doen om 13.00 uur vertrek. We doen dit omdat het eerste stuk in het park goed te rijden is maar het laatste stuk gaat over in een zandpad (men zegt dat we dan wat lucht uit de banden moeten laten lopen...gaan wij niet aan beginnen...) Ondertussen is onze kamer klaar...weer een geweldige kamer, en er lijkt weer niets te ontbreken. We gaan lunchen, Bernard gaat voor een Big Daddy sandwich, met kipsalade, en Ingrid gaat voor voor gefrituurde mozzarella met een jelly saus. Om 13.00 uur staat onze gids Proster klaar. We willen eerst even geld pinnen en stoppen bij een tankstation. De ingang van het Sossusvleipark is 21 km vanaf de lodge over een gravelweg. Na de ingang van het park komen we al snel een struisvogel tegen. Even later stopt Proster weer, nu staat er een wilde beast langs de weg, wat zijn dat toch mooie beesten. We rijden verder en eerst naar Deadvlei. Vandaar lopen we een flink stuk door de duinen en langs duin Big Daddy af (er lopen ook mensen via deze duin...wij vinden het al zwaar genoeg...) Proster loopt mee, totdat we naar beneden gaan de vlei in, dan wacht hij op ons. We lopen met ons twee er in, allemaal dode bomen (stammen). Na wat foto’s lopen we weer naar boven en Proster loopt mee. Hij vertelt dat aan de overkant Big Mama ligt met daaronder veel groene bomen. Daar zit meer water in de grond, normaal loop daar een rivier. We rijden verder, stoppen even om Big Mama goed op de foto te zetten, onderweg naar Dune 45. Al eerder rijd Proster een gravelpad op stopt. Hij zegt “ we gaan de white lady dancing spider zoeken” . Wij kennen deze al, met de ballonvaart hebben we hier al uitleg over gehad. Je ziet in het zand een klavertje 4 afbeelding en daaronder zit de spin. Direct onder het zand zit zijn nestje....maar deze vinden we nu niet, je kan deze in de ochtend spotten. Wat we wel vinden is in het zand een spoor van sidewinder snake. Proster rommelt wat in het zand, en daar komt het slangetje te voorschijn....mooi. We lopen verder en hij vind een holletje van de white lady, een grote witte spin. Met zijn 2 handen gaat hij graven, en dan komt er een enorme grote witte spin naar boven. Proster verteld ons dat het vrouwtje langer leeft dan het vrouwtje, soms eet het vrouwtje zelfs het mannetje op. We rijden door naar de Sesriem canyon. Sesriem heeft zijn naam te danken aan het feit dat de canyon ongeveer 6 riemen diep is, of te wel 6 x 5 meter. Hierna rijden we terug naar de lodge om te gaan genieten van de zonsondergang. Er wordt een vuurtje aangemaakt en er staan drankjes klaar. Wij krijgen een schaaltje met biltong (gedroogde rundvlees), droe worst en hele kleine, maar zeer lekkere, pinda’s. We genieten van een mooie zonsondergang en al het personeel is even aardig. We gaan douchen en omkleden voor het avondeten, er staan 5 gangen op het menu. We gaan rond 20.00 uur aan tafel en beginnen met een zeevruchten salade als pre starter. Daarna krijgen we de soep van de avond, paddenstoelen crème soep geserveerd met een kaasbruschetta. Dan de starter, een torentje van tomaat met mozzarella en een basilicumpesto. Het hoofdgerecht is een Namibian beef sirloinsteak geserveerd met witte kool, geroosterde pompoen en polenta, afgemaakt een zwarte peper saus. En voor het dessert hebben vanavond homemade chocolademousse. We bestellen er een zuid afrikaans wijntje bij, guardian peak een carbanet sauvignon voor Nad 185. Morgen hebben we weer een langere reisdag, ruim 340 km waar we zeker 5,5 uur over rijden. We komen weer in Solitaire, waar we morgen stoppen om de beroemde appeltaart te bestellen....deze beroemde taart wordt tegenwoordig geserveerd op plastic bordjes, maar we moeten deze proeven....wordt vervolgd, wij nemen nog een kopje koffie en gaan dan slapen...het was weer een mooie dag in Namibië!