4 November - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu 4 November - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu

4 November

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Bernard & Ingrid

04 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dinsdag 4 november.....Vannacht word ik (Ingrid) rond 02.15 uur wakker en het regent...."Bernard ben je wakker, hoor je hoe hard of het regent", maar Bernard slaapt als een roosje en ik val weer in slaap op het getik van de regen. Om 06.45 uur loopt onze wekker af...en het regent nog steeds, en geen miezer regen! We bellen met de receptie van ons hotel om de taxi te annuleren om ons naar de golfbaan te brengen, waar we om 09.15 uur zouden afslaan. Rond 08.00 uur belt Bernard met de collega van Verifone of het uitkomt dat we vanochtend naar het kantoor in Kaapstad komen ipv vanmiddag. Het is prima, maar hij waarschuwt ons om voorzichtig te rijden omdat er met regen veel ongelukken gebeuren. Maar wij hadden besloten om met de taxi te gaan en spreken af om tussen 10.00 en 11.00 uur op de kantoor te zijn...ruime marge ivm de mogelijke verkeersopstoppingen!! Het lijkt vanmiddag droog te worden en spreken op de golfbaan een afslagtijd af op de golfbaan van 14.00 uur. We slapen uit en gaan rond 09.00 uur ontbijten. Joke en Geert Jan zitten nog aan de ontbijttafel en we wisselen onze ervaringen van gisteren uit. Zij gaan vandaag weer met de hop-on hop-off bus op avontuur en hopen, net als wij dat hopen, op droog weer!
Wij vragen de receptie van het Guesthouse om voor 10.00 uur een taxi te regelen die ons naar Montague Gardens gaat brengen naar het kantoor van Verifone. Bernard's collega Rayner ontvangt ons en laat ons het kantoor zien, hij brengt ons zelfs terug naar ons Guesthouse. Op de weg terug waarschuwt hij ons voor de criminaliteit in Longstreet en adviseert om woensdagavond uiterlijk om 19.00 uur naar het vliegveld te vertrekken. Dan is het nog licht, want het kan zo maar zijn dat er stenen op de weg worden gelegd om toeristen te kunnen beroven!!
Inmiddels is het droog geworden, kleden we ons om en rijden naar de golfbaan "Royal Cape Golf", waar eerder mogen afslaan, 13.15 uur. Het is vandaag Ladies Day en na de 4e hole moeten we iedere hole wachten...we besluiten na 9 holes te stoppen op de oudste golfbaan van Zuid Afrika. Het is een geweldige baan met veel pijnbomen en bijna op elke hole een mooie view op de Tafelberg. De zon schijnt en het is 22 graden. We drinken nog even iets in het clubhuis en rijden dan voor een laatste boodschap naar het V & A Waterfront om bij het Food Court biltong te kopen, gedroogd vlees van beef Sirloin, struisvogel en de bedoeling is van Kudu, maar dat hebben ze vandaag niet. We nemen gemsbok als alternatief (3 x een ons kost samen 90 rand is 6,30 euro). Als we terug zijn in ons Guesthouse, zijn de koffie kopjes afgegeven (heeft het Bamboo Guesthouse regeld voor ons) kleden we ons weer om en lopen naar Longstreet om bij Longstreet café iets te drinken....met het verhaal van Rayner zitten we een stuk minder relaxed in Longstreet. We lopen verder naar Kloofstreet en reserveren voor 19.00 uur bij visrestaurant Ocean Basket. Het is 18.00 uur en we drinken nog iets bij de relaxte bar Yourstruly (coffee eats and art) in de Kloofstreet. Ze hebben er ook een chocolade, een reep met 72% dark chocolaterie + grains of Paradiso, gezoet met Agave Nectar...heerlijk! Bij Ocean Basket we bestellen de Calamari steak voor Ingrid en Bernard gaat voor de de calamari met de legs op 3 manieren, gegrild, gefrituurd en cajun style....zo lekker krijgen we het thuis niet! We nemen nog een kopje koffie (rekening incl. Wijn en bubbeltjes water is 267 rand, dit is inclusief fooi 21 euro) en gaan terug naar ons Guesthouse om onze koffers in te pakken....

• 04 November 2014 - 21:46

Joke Bongers:

Hoi iIngrid en Bernard,

Het zit er al weer bijna op voor jullie. Wat gaat het toch snel, maar wat jullie weer een aantal ervaringen rijker. Een beetje pech de laatste dagen met de regen, maar over het algemeen was het toch prachtig weer voor jullie. Hier is het nu ook herfstig. De overgang zal wel groot zijn.

Ik wens jullie een goed reis en vlucht teug en hoop jullie snel te zien