20 oktober 2014 - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu 20 oktober 2014 - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu

20 oktober 2014

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Bernard & Ingrid

20 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Swellendam

Vanochtend bezoek gebracht aan het Bontebok National Park, een park ingericht voor de bescherming van de Bontebok (entree Rand 80 pp), een soort antilope, die door de inspanningen van de staf van het park voor uitsterven behoed is. Er zijn er nu in Zuid-Afrika weer zo'n 3000, waarvan er 300 in het park schijnen te zijn. Het park heeft een oppervlakte van twintig vierkante kilometer (2000 hectare). Naast de bontebok leven in dit park ook bergzebra's, springbokken, andere antilopen soorten en ongeveer 200 vogelsoorten. Het park heeft goede, maar wel hobbelige kiezelwegen, waarop je zelf met je eigen auto doorheen kan rijden. Er zijn verschillende punten waar je uit de auto kunt en het is zelfs mogelijk om een aantal wandelingen te maken. Van de 300 Bontebokken hebben we er een aantal gezien, maar het was zoeken geblazen en vaak waren ze op grote afstand. Waarschijnlijk hebben we ook nog een aantal zebra's gezien, maar het was moeilijk te onderscheiden. Zelfs met de digitale zoom van het fototoestel was het niet te onderscheiden. Uiteindelijk hebben we toch een aantal foto's kunnen maken, waar de Bontebokken mooi op staan. Het weer is heerlijk, een lekker zonnetje en ongeveer 27 graden.Vanmiddag scheidden onze wegen: Bernard en Ingrid gingen golfen op de 9 holes golfbaan van Swellendam, deze ligt prachtig tegen de flanken van de Langeberg. De Greenfee voor 2 personen , met een buggy kostte slechts Rand 310 ( ongeveer 22euro). Geert-Jan en Joke gingen de historische wandeling doen in het dorp. Vanavond hebben we heerlijk gegeten in Koornland's Restaurant, ( vooraf Kudu carpaccio, springbok en Joke had struisvogel) genoemd naar het enorme graangebied waarin Swellendam ligt.