18 oktober 2014 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu 18 oktober 2014 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu

18 oktober 2014

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Bernard & Ingrid

18 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vandaag verlaten we Paarl en rijden we over de spectaculaire Coastel Route, de R44, via Gordons Bay ( waar we een koffiestop houden en genieten van het bijzondere uitzicht) naar Betty's Bay. Hier maken we een stop bij een pinguïn kolonie, entree slechts 10 Rand. Honderden vertederende Afrikaanse pinguïns leven in een prachtige omgeving op rotsen aan de zee. We lunchen op het strand en voelen met voetjes dat het zeewater ijssssssskoud is. De volgende stop is Kleinmond, waar we een eerste poging doen om walvissen te spotten
, echter zonder resultaat.
Rond 3 uur komen komen we aan in ons Guesthouse The Potting Shed in Hermanus. Dit is de walvis hoofdstad van Zuid Afrika en we gaan dan ook zo snel een plek opzoeken om ze te kunnen spotten. Na lang wachten hebben we er enkele gespot, echter ze laten maar weinig van zich zien!
'S avonds heerlijk gegeten in het restaurant Lemon Butta. Heerlijke verse vis als voorgerecht en hoofdgerecht met een wijntje erbij, met zelfs koffie toe, voor Rand 800 met z'n vieren ( 56 euro).

• 19 Oktober 2014 - 08:50

Joke Bongers:

Wat een geweldige ervaringen. De pinguïns en de walvissen lijken me uniek om mee te maken. Hier is het ook nog steeds 23 graden maar vanaf morgen herfst, voor jullie voorjaar. Geniet ervan samen.

• 19 Oktober 2014 - 11:27

Ben En Nelly Van Bussel:

Hoi Ingrid en Bernard/ Joke en Geert Jan,

Fijn om steeds het verslag te lezen en te merken dat jullie weer stevig aan het genieten zijn. Een goed voorbereide reis is het halve werk maar dan moet je nog de "geneugten des levens" zien te ontdekken in de vorm van o.a. leuke en goede restaurants. Met de betaling van 800 rand in een fijne omgeving zit het dan wel goed.
    GENIET!

Lieve groeten uit Lierop,