Donderdag 16 Oktober - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu Donderdag 16 Oktober - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu

Donderdag 16 Oktober

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Bernard & Ingrid

16 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Paarl

Om 8 uur buiten in de tuin ontbeten, nu pas gezien hoe mooi deze plek is!!!!
Het weer is vandaag licht bewolkt en 21 graden. Na het ontbijt vertrekken we, via R45 (de scenic route) naar Stellenbosch. We beginnen in de Dorpstraat met een kop koffie in het restaurant van Ernie Els, THE Big Easy. Hierna zijn we naar Oom Samiese Winkel gegaan, een beleving op zich. Met de auto rijden we naar het wijndomein van Peter Falke (bekend van de sokken), en zijn Franse vriendin en designer Danielle Gortz. Dit domein ligt aan de voet van de Helderberg Mountains, en staat bekend als de 'Golden Triangle'. De naam is een verwijzing naar de vruchtbare grond in deze regio. De traditionele Cape Dutch bouwstijl van het Estate, geeft het Wine Estate een rustiek gevoel. De praktijk is juist niet conventioneel, maar zeer innovatief. We proeven hier 7 verschillende wijnen, ieder met een eigen karakter, voor slechts 45 Rand pp.
We besluiten om te gaan lunchen bij Ernie Els, waarna we naar Franschhoek rijden. Daar miezert het een beetje, maar dat weerhoud ons niet om het dorp te voet te verkennen. Het charmant sprookjesstadje, verstopt achter de majestueuze Groot Drakensteinbergen, valt ons een beetje tegen. Uiteraard zijn we even bij Quartier Francais binnen geweest met het sterren restaurant The Tasting Room van Margot Janse. Hierna terug naar Paarl, met onderweg een unieke lage regenboog. Paarl is gelegen in een dal omringd door steile bergwanden. De Berg-rivier slingert er vrolijk door heen. Na even opfrissen gaan we eten bij restaurant The Hussar Grill in Paarl. Dit is een bekend grilrestaurant waar Ingrid een echte Afrikaanse spies van gemsbok, struisvogel en kuddu heeft gegeten. Geert-Jan heeft gesmuld van Filet Mignon gevuld met gerookte oesters en mosterdsaus. Tijd om naar bed te gaan.

• 17 Oktober 2014 - 09:11

Joke Bongers:

Dat klinkt allemaal heel goed. Ben benieuwd naar wat mooie plaatjes.

Geniet van deze Discovery trip.