23 Oktober - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu 23 Oktober - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Bernard & Ingrid Schoot - WaarBenJij.nu

23 Oktober

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Bernard & Ingrid

23 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Vandaag loopt de wekker weer om 06.15 uur af, om 07.00 uur vertrekken we voor onze laatste gamedrive op het complex van de Garden Route Game Lodge. Het regent een beetje. De eerste ranger die we tegenkomen, onderweg naar een kop koffie, zegt dat misschien de dieren wat actiever zijn omdat het niet zo warm is! We gaan als eerste op zoek naar de cheeta....we zien er eentje! maar als we dichter bij komen schiet ze de struiken in! end of the show....De kuddu, witte neushoorn, giraffen en ook vandaag weer diverse antilopen gespot. Rond 09.00 uur zijn we terug in onze Lodge, koffers pakken, uit checken en naar het ontbijt. Rond 10.30 uur rijden we over de N2 richting George naar Knysna (spreek uit naisna), 155 km. Onze eerste stop doen we in Mosselbaai, waar we o.a. De old post tree gaan bekijken. Hier konden zeelieden post achter laten voor het thuisfront. Hier in Mossel baai begint ook de Garden Route die via Wilderness, Knysna en Plettenberg Bay aan de Storms River Mouth en voorbij Plettenberg Bay loopt. Een korte uitleg, in de Garden Route gaat het om een Afrikaanse tuin, die niet te vergelijken is met een keurig verzorgde en aangelegde tuin landschappen in Europa. Zo zien we naast kustgebieden en weelderige regenwouden ook prachtige stranden tussen rotsen, torenhoge bergen en kleine gehuchten verspreid tussen zee en land. We rijden door de Kaaimanpass, welke een aantal records kent. Hij is kort in termen van afstand, maar de bochten zijn scherp en de hellingen erg steil. Vlak voor Wilderness, als we door de kloof zijn, stoppen we bij Dolphin's Point voor onze lunch met uitzicht op zee en worden we verrast door diversen dolfijnen. Beneden in het dal zien we de Kaaiman spoorbrug liggen. Rond 15.00 uur komen we aan in Knysna, waar we verblijven in het Bamboo Guesthouse. Weer een bijzonder plekje waar we 3 nachten slapen. Rond 16.30 uur zijn we naar het centrum gereden om de " Waterfront" van Knysna te bezoeken met een prachtig uitzicht op de haven, waar kano volley bal werd gespeeld. Vanavond lekker vis gegeten bij restaurant 34 South. Heerlijk allemaal een voor en hoofdgerecht en drank voor slechts 1100 Rand (80 euro).